Advertisement
Σοβαρές κακοτεχνίες στο λιμάνι Κυπαρισσίας

ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΑΛΙΕΙΣ ΣΕ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥΣ

 

Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου

 

Βρίθει κακοτεχνιών η πρώτη φάση κατασκευής του λιμανιού της Κυπαρισσίας, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο υπόμνημα του Συλλόγου Ερασιτεχνών Αλιέων που απευθύνεται στα υπουργεία Εσωτερικών και ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τους Μεσσήνιους βουλευτές και τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας.

Ο σύλλογος καταγγέλλει τα κακώς κείμενα, ενώ η καταγγελία αποτέλεσε αντικείμενο αναφοράς του βουλευτή Δημ. Κουσελά προς τους αρμόδιους υπουργούς, σημειώνοντας: «Οι παραπάνω παραλείψεις του εργολάβου θέτουν σε αμφισβήτηση την αξιοπιστία και την ομαλή ολοκλήρωση της α΄ φάσης του έργου, αλλά και σοβαρό θέμα ευθυνών των αρμοδίων για την παραλαβή του από τον εργολάβο».

Την άποψη ότι τα όσα αναφέρονται στο πόρισμα αληθεύουν, εξέφρασε κι ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Γ. Σαμπαζιώτης, ερωτηθείς από το «Θάρρος». Ο κ. Σαμπαζιώτης παρακολούθησε την πορεία του έργου από την αρχή, καθώς είχε «επιφορτισθεί» με αυτό το καθήκον από το σημερινό δήμαρχο Ηλία Τσίγγανο.

     

Οι ελλείψεις

Οι ελλείψεις που εντοπίζει ο σύλλογος των ερασιτεχνών αλιέων είναι οι εξής:

-Οι δέστρες του τόνου, που έπρεπε να είναι κατά τη μελέτη εγκιβωτισμένες και τα μπουλόνια στερέωσης να μη βρίσκονται εκτεθειμένα στο θαλάσσιο νερό και προεξέχοντα, γιατί εγκυμονεί κινδύνους καταστροφής της στερέωσης και κοπής των σχοινιών δεσίματος των σκαφών αυτών με συνέπειες ατυχημάτων κατά ανθρώπων και σκαφών, οι δε βάσεις τους προεξέχουν τουλάχιστον 10 εκατοστά έξω και πάνω από το κρηπίδωμα.

-Οι φανοστάτες είναι κατασκευασμένοι από απλές χαλύβδινες σωλήνες με αποτέλεσμα 10 μήνες μετά την τοποθέτησή τους να υπάρχει έντονη οξείδωση και εμφανής φθορά, πολλά από τα σιφόνια καλωδιώσεων είναι σπασμένα και εκτεθειμένα, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ατυχημάτων λόγω ηλεκτροπληξίας, αφού όλα είναι γεμάτα με θαλασσινό νερό.

-Οι επιδαπέδιες βάσεις, που έπρεπε να έχουν θεμελιωθεί μετά την εκβάθυνση του λιμανιού και να έχουν τοποθετηθεί παράλληλα με τον πυθμένα, έχουν ριφθεί ατάκτως και μερικές παραμένουν όρθιες, έτσι ώστε και μικρά καΐκια να προσκρούουν επάνω τους.

-Σκάλες απεγκλωβισμού δεν υπάρχουν πουθενά με μεγάλο κίνδυνο αν πέσει ένας άνθρωπος στη θάλασσα να πνιγεί, αφού δεν υπάρχει τρόπος εξόδου.

-Η πίστα ανέλκυσης και καθέλκυσης σκαφών είναι ακατάλληλη κι επικίνδυνη για ατυχήματα. Σε παρατήρηση του συλλόγου προς την κατασκευάστρια εταιρεία δόθηκε η διαβεβαίωση για την ανακατασκευή της, αλλά μέχρι την απομάκρυνσή της δεν έγινε τίποτε.

 

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης 

Το βασικότερο, ωστόσο, είναι η εκβάθυνση της λιμενολεκάνης. Κατόπιν της απόφασης του συλλόγου στις 20 Ιανουαρίου, της επισήμανσης του προβλήματος και της αναφοράς του βουλευτή Δημ. Κουσελά στους υπουργούς ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και Εσωτερικών στις 30 Ιανουαρίου, δόθηκε απάντηση από το υπουργείο Εσωτερικών μετά από έγγραφο της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Εκεί, αναφέρεται ότι οι εργασίες για την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης έγιναν σύμφωνα με τις εγκεκριμένες μελέτες κι έχουν ολοκληρωθεί. «Ωστόσο, δεν έχει γίνει τίποτε από τα παραπάνω. Δεν έχει απομακρυνθεί ούτε ένα κυβικό μέτρο υλικών από τη λιμενολεκάνη για τα ‘μάτια του κόσμου’. Η ανάδοχος εταιρεία το αγνόησε εντελώς κι αν έχει γίνει παραλαβή του συγκεκριμένου τμήματος του έργου, πρόκειται για σκάνδαλο οικονομικής κατάχρησης του δημοσίου χρήματος, το οποίο δε θα επιτρέψουμε να περάσει έτσι και περιμένουμε μια απάντηση στο συγκεκριμένο θέμα κι ειδικά αν υπάρχει πρωτόκολλο παραλαβής των εργασιών αυτών, ζητάμε να ενημερωθούμε», τονίζουν ο πρόεδρος του συλλόγου Γ. Θεοδωρόπουλος και ο γραμματέας του Αθαν. Σμέρδης.

 
 
Advertisement
 
Advertisement
Advertisement

Fatal error: Class 'JFactory' not found in /home/wwwthar/public_html/templates/rt_sporticus_news/index.php(244) : eval()'d code on line 1