Advertisement
Άρθρο 16: Ενότητα στην πάλη; Ναί ή όχι;

Σε ποια κατεύθυνση και με ποιους

Το τελευταίο διάστημα ο λαός, οι εργαζόμενοι, οι νέοι βρίσκονται πάλι στους δρόμους για ν’ αντιπαλέψουν την πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ., του Πα.Σο.Κ., της Ε.Ε. για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, ώστε να μην υπάρχει κώλυμα για τη λειτουργία ιδιωτικών τριτοβάθμιων ιδρυμάτων.

Η θέση του ΠΑΜΕ, του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, απέναντι στο άρθρο 16, δεν ούτε περιστασιακή, ούτε ευκαιριακή, αλλά είναι απόρροια της συνεπούς διεκδίκησης αποκλειστικά δημόσιας εκπαίδευσης.

Η άρνηση και η απόρριψη της αναθεώρησης του άρθρου 16 δε σημαίνει ότι υπερασπιζόμαστε αυτό που υπάρχει. Θέλουμε αλλαγές, θέλουμε πραγματικές μεταρρυθμίσεις, θέλουμε συνολική ριζοσπαστική μεταρρύθμιση στην Παιδεία.

Η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος μας αφορά όλους, γιατί δε σηματοδοτεί απλά την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, αλλά την ένταση της επίθεσης για την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ., το Πα.Σο.Κ., το κεφάλαιο και η Ε.Ε. έχουν αναδείξει σε στρατηγική επιλογή την ιδιωτικοποίηση και ως προωθητικό μέτρο την αναθεώρηση, γιατί:

Α) Είναι προϋπόθεση για να προωθηθούν οι αναδιαρθρώσεις στην οικονομία και τις εργασιακές σχέσεις.

Β) Επιδιώκουν το κέρδος από την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.

Γ) Δεν τους αρκεί αυτό, αλλά θέλουν να καθορίζουν με βάση τις δικές τους ανάγκες το ίδιο το πρόγραμμα σπουδών.

Δ) Επιδιώκουν την οικειοποίηση του όποιου αποτελέσματος της επιστημονικής έρευνας για προσπορισμό οικονομικού οφέλους.

Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι στόχος της πάλης μας δεν πρέπει να είναι μόνο το άρθρο 16 αλλά ποια Παιδεία, ποια οικονομία, ποια κοινωνία θέλουμε;

Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι συμφωνούμε με απόψεις που ακούγονται ότι το θέμα του άρθρου 16 είναι δευτερεύον (Πα.Σο.Κ.) ή ότι το άρθρο 16 είναι το κλειδί για την ιδιωτικοποίηση.

Το πρόβλημα της ιδιωτικοποίησης είναι πιο σύνθετο και ανεξάρτητα από το αν καταφέρει το κίνημα –και εμείς θέλουμε και παλεύουμε να τα καταφέρει- ν’ ανατρέψει τις εξελίξεις στην αναθεώρηση σε αντιδραστική κατεύθυνση όχι μόνο του άρθρου 16, αλλά συνολικά του συντάγματος, οι εξελίξεις θα τρέχουν.

Η πορεία προς την ιδιωτικοποίηση θα είναι γρήγορη, θα θεσμοθετηθούν οι επιλογές της Μπολόνια, της Λισσαβόνας κ.λπ.

Οι εξελίξεις αυτές στην 3/βάθμια εκπαίδευση αποτελούν κρίκο και είναι σε αντιστοιχία με μέτρα που παίρνονται και για τα δημόσια σχολεία, που στο όνομα της “αποκέντρωσης” και μέσα από τα νέα προγράμματα διδασκαλίας και τις ζώνες δραστηριοτήτων καλούνται να δουλέψουν ανταγωνιστικά και σε μεγάλο βαθμό αυτοχρηματοδοτούμενα με τη συνεισφορά των γονιών, της “τοπικής κοινωνίας” και των επιχειρήσεων, οι οποίες θα συνδιαμορφώνουν και το πρόγραμμά τους.

Απέναντι σε αυτές επιδιώξεις εμείς αντιπαραθέτουμε την αναγκαιότητα για κρατικό μονοπώλιο στο χώρο της παιδείας. Παλεύουμε ενάντια σε κάθε μορφής επιχειρηματική δραστηριότητα στο χώρο της παιδείας.

Το θέμα της παιδείας είναι πρώτης προτεραιότητας για το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, αφορά στο σύνολο της εργατικής τάξης, και πραγματικά καταλαβαίνουμε γιατί φοβούνται την άποψη των εργαζομένων και επιχειρούν, όπως φάνηκε σε πρωτοσέλιδα, να αποκλείσουν τις συνεπείς ταξικές δυνάμεις από το δικαίωμα γνώμης και πάλης.

Γι’ αυτό επιβάλλεται η μέγιστη δυνατή συσπείρωση και η πάλη ώστε να μην περάσει η κατάργηση του άρθρου 16 και αυτή η πολιτική. Να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων ο αγώνας για δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών.

Σ’ αυτόν τον αγώνα έχουν θέση όλες οι συνεπείς δυνάμεις και καλούμε να συστρατευτούν μαζί μας όλοι οι εργαζόμενοι καταδικάζοντας παράλληλα λογικές και πρακτικές που υπονομεύουν τους αγώνες.

Γιατί, τι άλλο από υπονόμευση είναι η στάση της ΓΣΣΕ και του Εργατικού Κέντρου Καλαμάτας, που την ίδια στιγμή που καλούν σε “δήθεν” κινητοποίηση ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16 η ΓΣΣΕ έχει ήδη θέσει σε λειτουργία το δικό της πανεπιστήμιο, όπου ανάμεσα στους πρώτους φοιτητές του φιγουράρει και ο γραμματέας του ΕΚΚ ή η στάση και της ΑΔΕΔΥ και μιας σειράς ομοσπονδιών και των εκπ/κών, που την ίδια στιγμή που φοιτητές και εργαζόμενοι βρίσκονται κατά χιλιάδες στους δρόμους ενάντια στη πολιτική Ε.Ε.- Ν.Δ. – Πα.Σο.Κ., καλούν σε διάλογο με τους βιομηχάνους, δίνουν στήριγμα στα σχέδια της κυβέρνησης για περιορισμό του ασύλου και συμμετέχουν στις συσκέψεις για τον περιορισμό των διαδηλώσεων.

Τι άλλο, από υπονόμευση είναι η λογική της διαμόρφωσης ετερόκλητων συμμαχιών, και τοπικά πρωτοβάθμια εκπ/κά σωματεία με Εργατικό Κέντρο στο όνομα μιας δήθεν ενότητας χωρίς ενιαίο πλαίσιο πάλης που οδηγεί στην ελαχιστοποίηση του πολιτικού κόστους για τις δυνάμεις του δικομματισμού και αφήνει στο απυρόβλητο τις επιλογές- ευθύνες της Ε.Ε.;

Τι άλλο, από υπονόμευση είναι η συμπόρευση με αυτές τις δυνάμεις αλλά και στελέχη των πολιτικών δυνάμεων που ανοιχτά στηρίζουν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης.

Οι εργαζόμενοι πρέπει να διδαχτούμε με την πείρα μας, να γυρίσουμε την πλάτη στις ηγεσίες, τις πλειοψηφίες και τις συνδικαλιστικές παρατάξεις που, άμεσα ή έμμεσα, βάζουν πλάτη για το πέρασμα των κυβερνητικών επιλογών.

Να συσπειρωθούμε στις γραμμές του ΠΑΜΕ, να παλέψουμε για την αλλαγή των συσχετισμών σ’ όλα τα επίπεδα.

-Να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος.

-Καμία συμμετοχή στο στημένο διάλογο.

-Να διακοπεί κάθε απόπειρα και διαδικασία για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων (π.χ. ακαδημία ΓΣΕΕ, πανεπιστήμιο της ΠΑΣΕΓΕΣ κ.λπ.).

-Να μην κατατεθεί ο νέος νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ – ΤΕΙ.

-Να μην προχωρήσουν τα σχέδια για “αποκέντρωση” του σχολείου στους Δήμους και τους χορηγούς, να καταργηθεί η ευέλικτη ζώνη και κάθε μέτρο διαφοροποίησης σχολείων και προγραμμάτων.

-Να απαγορευτεί κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στην εκπαίδευση.

-Να αποσυρθούν τα νέα αντιπαιδαγωγικά και αντιεπιστημονικά βιβλία.

-Μόνιμη και σταθερή δουλεία για όλους.

-Ενιαία δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους.

Να διεκδικήσουμε:

-Την κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ.

-Ενιαίο 12χρονο, αποκλειστικά Δημόσιο, Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο, συνέχεια 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.

-Καθιέρωση συστήματος δημόσιων και δωρεάν μεταλυκειακών επαγγελματικών σχολών στα πλαίσια του εκπαιδευτικού συστήματος.

-Αποκλειστικά δημόσια Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση.

-Αναπροσανατολισμό της έρευνας ώστε να υπηρετεί το λαό και όχι τα ιδεολογικά, πολιτικά, οικονομικά συμφέροντα των ιδιωτών χρηματοδοτών της.

-Κατοχύρωση και διεύρυνση της δημοκρατίας στην εκπαίδευση, σ’ όλες τις βαθμίδες.

Του Δαμαλά Αριστείδη,

Στελέχους του ΠΑΜΕ, νομαρχιακού συμβούλου της ΝΑΣ

 
 
Advertisement
 
Advertisement
Advertisement

Fatal error: Class 'JFactory' not found in /home/wwwthar/public_html/templates/rt_sporticus_news/index.php(244) : eval()'d code on line 1